Skillnader!

Tänkte på en sak innan... Hur bra vi svenskar egentligen har det! asså mat på bordet varje dag och vi får gå i skolan osv! tänk alla barn i afrika... Var inne på en blogg innan http://apn.blogg.se/category/filippinerna.html där dom hjälper djur (bla hundar och hästar) i fillepinerna! vissa av djuren är vanvårdade och mår inte bra! Då kom jag och tänka på hur bra vi och våra djur har det i sverige! Lixom vi som håller på med hästar! Vi ängnar flera timmar om dagen för att våra hästar ska ha det så bra som möjligt! det är ju en självklarhet lixom! vem gör inte det för sin ponny? men där verkar det som om dom har hästarna som transport medel och inte bryr sej om hur hästarna mår... Dom har det ju självklart inte så bra med ekonomin som vi i sverige. men vissa gör ju det bara jäkligare för hästarna genom att sätta in extra starka bett i munnen och så. Denna hjälp organisationen tycker jag ör jättebra för dom hjälpte folket på enkla sätt och gav dom tips som dom kan använda själv sen och dela med sej av den kunskapen. då blir det ju mer långsiktigt lixom!
Jag har själv varit i fillepinerna så jag har sett en hel del. inte så mycket hästar, men en del hundar och mycket människor och hur dom bor och så. Faktist så gav jag bort alla mina barbie dockor till barnen som hade det som dåligast och bodde i små hyddor ungefär...
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu