Sporrar och spö!

Tänkte skriva vad jag tycker om det :)
Jag tycker att det är helt okej med sporrar och spö om man använder de på rätt sätt!
jag har alltid spö i hoppningen och i dressyren har jag både sporrar och spö. Men det betyder inte att jag slår juwel. Jag andväner spöet i till att peta juwel lite med på bogen (ihoppningen) och såfort jag gör det så blir han mycket mer taggad och vet att det är allvar och då skärper han till sej. i dressyren andvänder jag det för att han blir väldigt seg. men jag slår inte han. Det skulle jag aldrig göra! för man slår inte nån man älskar. (förutom sina bröder ;P)
Vad tycker ni om sporrar och spö? okej? inte okej? ut med språket ;))
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu