Ponnysar genom tiderna!

Tänkte berätta lite om alla ponnysar jag har haft i mitt liv och hur jag börja rida och så :)

När jag var 6år gammal så åkte jag och mamma till en provapå ridning i olofstöms ridklubb. Jag blev fast och jag betsämmde mej för att börja rida! Så då började jag rida en gång i veckan där. Efter ett tag så ville jag såklart ha en egen ponny och efter mycket tjat så åkte vi äntligen och kollade på en. Jag var 8år då. Ponnyn vi kollade på hette Label och var ett 8 årigt gotlandsruss sto. Hon var liten b-ponny. Jag blev självklart jättekär i ponnyn och vi köpte henne. :)

Jag hade henne installad på olofströms ridklubb. Label och jag hade väl ingen superbra karriär tillsammans om man säger så ;) Ibörjan stoppade hon hela tiden och jag ramlade av gång efter gång. Vi tävlade inte mycket eftersom hon var väldigt svårlastad, men vi hoppade några klubbtävlingar iallafall och några rosetter fick vi :)
när jag var 10 år så var det dags att säga hejdå till min dåvarande bästa vän eftersom jag började bli för lång och vi skulle flytta. vi sålde Label till en shettisridskola i Ystad och där mår hon säkert jättebra nu :)

Vi flyttade från olofström till Hällevik och jag började 5an i hälleviks skola. Jag var utan häst i ett år (men jag red ju på ridskola ofc) och sen köpte vi Night Star!

Nighty som hon kallades var en korsningsponny i kat c. Ett 10 årigt(tror jag) sto. Första tävlingen med henne gick super och vi kom 2a! men sen rasade allt och hon stoppade ALLTID! Jag kom alltid hem från tävlingar med tårar i ögonen och i resultatlistan stod det UTE... att tävla och hoppa var nästan inte roligt alls längre och jag tappade mitt självförtroende nästan helt och hållet. Nigthty ville helt enkelt inte hoppa längre. hon tyckte inte om det. så efter ett år beslutade vi oss för att sälja henne eftersom det inte var kul för varken mej eller ponnyn. Vi sålde henne till ridklubben udden. sista tävlingen med Night star gick vi i alla fall felfritt så vi fick ändå ett bra avslut tillsammans!

Så Nu har jag ju min juwel och han är den av mina ponnysar som jag har fått bäst kontakt med och han är den som litar på mej mest!


Och så har jag ju en till ponny med! LILO :D min lilla shettis :)

Gulliga pollar :,) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu