Pessoa bett!

Tänkte skriva mina åsikter om pessoa bett eftersom jag tycker det är ganska intressant att diskutera sånthär!
Jag tycker inte om pessoa bett eftersom det har en effekt som gör att hästen får ett obehagligt tryck i nacken (där dom har väldigt mycket närver) och sänker därför huvudet för att komma undan.

Men en sak som jag har reagerat på mycket är att dom flesta som använder det är b-ponny ryttare! (iaf vad jag har sett) Och det tycker jag är mycket märkligt eftersom då är dom såpass unga att dom inte kan använda det på rätt sätt. Det känns lite som mammorna köper heta och övertända ponnyer till sina små barn, och sen om inte ungarna klarar av ponnyn så stoppar dom in ett pessoa bett i munnen på ponnyn.
På det sättet lär man sej inte att rida ordentligt anser jag.

Så pessoa bett, Nej tack! (finns vissa undantag)

/E

Kommentarer
Postat av: Carro

Tja, vår shettisgalning kan då inte ha mycket nerver i nacken ;) ett sånt bett påverkar han knappt (frågan är om det finns något bett som skulle göra det haha)

2011-12-08 @ 21:24:17
URL: http://stallnogelid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu