Jag tycker såhär!

Hästar ska få vara hästar! Därför låter jag mina ponnysar stå ute till halv 7 på kvällen fasstän det är mörkt, därför tar jag inte in hästarna så fort det börjar regna, därför låter jag dom stå i stora hagar där dom kan röra sig i alla gångarter. Dom är ändå djur och är vana vid att få lite regn på sej, dom dör inte för det. jag tycker inte det är rätt mot en häst att få stå i en liten hage där den inte kan springa. Jag tror det är väldigt viktigt att hästen trivs och mår bra om den ska kunna prestera!
Säkerhet! Gör inte dumma saker med hästarna som kan riskera säkerheten. behandla din häst med respekt!
Ha bra kontakt med dina hästar! Om man myser och kelar mycket med sina hästar och verkligen visar att man tycker om dom så tror jag att dom mår bättre, litar mer på dej och det resulterar till att den presterar bättre!
Visa att du är ledaren, men inte medhjälp av våld.
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu