Ansiktsboken.

Ja, klart jag har facebook. det har väl alla lixom, men en sak som jag stör mej på så otroligt mycket är "gilla så bedömer jag ditt utseende med ig g vg mvg". Tycker bara det är sååå löjligt!
Såhär tänker jag, Är man en snäll människa så skriver man VG/MVG på alla. man vill ju inte såra någon. Är man en osäker människa så skriver man kanske IG på alla personer man inte gillar bara för att vara taskig och trycka ner personerna. Eller så skriver man exakt vad man tycker och det är ju inte alltid heller posetivt.
Så lixom varför "gilla" så att andra personer får chansen att utrycka sej om hur du ser ut inför flera hundra andra människor?
Är det kul om personen skriver G? Nej, skulle inte jag tycka iaf. Lixom ja du är godkänd, men inte särskillt söt. lite småful sådär. Eller IG? Du är inte godkänd. Du är Ful. Hur jävla kul är det att höra? men på ett sätt får man ju skylla sej själv om man har "gillat".
Jag skulle aldrig få för mej att gilla något sådant. Har säkert gjort det nån gång under mina unga år (haha) men känns som jag mognat lite nu och nu tycker jag bara det är sjukt löjligt.
Tycker även det är lite pinsamt med folk som uppdaterar sin status HELA tiden. "nu har jag varit ute en runda med hunden"  "nu ska jag borsta tänderna och sen sova" KBRY lixom. Men serriöst, man bryr sej inte. jag tror faktiskt ingen bryr sej om du har borstat dina tänder. Andra bullar när man har något vettigt eller roligt att säga. som folk faktiskt bryr sej om!
En annan facebook grej som jag ogillar är gilla knappen ibland. Skriver nån att den mår skit så får den 17 "gilla" på det. HALLAO? Det är väl inte schysst heller? gillar ni att hon/han mår skit? inför hundratals andra människor? Nejtack!
Och till sist, folk som skriver "finns" såfort nån mår dåligt. En riktig kompis som FINNS ringer upp och frågar hur det är med den. NAE fejsbock vänner, FETDISS!
Sen finns det ju självklart många bra saker på fb oxå, tex att man kan ha kontakt med vänner och släcktingar som bor långt ifrån en. Det är ju gött! Men NEJTACK till falska fb-vänner och liknande. inget för mej iallafall!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu